Tannlegeskrekk Oslo

Bli kvitt din tannlegeskrekk!

Tannlegeskrekk Oslo

Gratis Konsultasjon

Tannlegeskrekk er en svært utbredt fobi, og vi ser at mange opplever det som småflaut å innrømme frykten de har for tannleger. Derfor begynner vi alltid våre konsultasjonstimer med å fortelle nettopp hvor vanlig dette egentlig er. I Norge plages så mange som 1/10 nordmenn av tannlegeskrekk. Derfor tilbyr alle våre tannleger gratis konsultasjonstimer for tannlegeskrekk.

Vi ønsker at våre pasienter skal føle seg komfortable når de kommer inn til oss og oppleve besøket som hyggelig. Dette vil også være med på å gjøre selve tannlegebesøket mer effektivt, ved at tannlegen møter mindre motstand fra pasienten når behandlingen skal gjennomføres. Vi ser på selve tannlegebesøket som et samarbeid mellom tannlege og pasient. For oppnå best resultat er det derfor viktig at begge parter spiller på lag.

Hvorfor har man tannlegeskrekk?

Tannlegeskrekk er en samlebetegnelse for odontofobi. Det kan være mange ulike årsaker til at du er ubekvem når du skal besøke tannlegen din. De vanligste årsakene er at man har hatt traumatiske opplevelser som trigges i minne når man begynner å tenke på tannlegen. For enkelte er selve frykten assosiert med selve behandlingen, og smerten man fortsatt har friskt i minne. Våre tannleger bruker derfor god tid på å gå gjennom behandlingsformene med pasientene og har en løpende dialog mens arbeidet utføres.

Hvorfor benytte seg av vårt gratis tilbud?

Tannlegeskrekk fører ofte til at man utsetter tannlegebesøket til man får akutte smerter som tvinger en til tannlegen. Et slikt besøk vil ofte avdekke store behov for tannbehandling som både kan være smertefullt og dyrt. Ved å gå til tannlegen en gang i året kan man avdekke problemer i en tidlig fase og heller foreta seg forebyggende behandling som koster mindre og er langt mindre smertefullt. Vår konsultasjonstime er gratis – og en undersøkelse for nye pasienter koster kun 595kr. Vi mener dette er et godt tilbud som alle kan ta seg råd til. Sammen passer vi på at du aldri trenger å grue deg til et tannlegebesøk igjen 🙂

Mandag til Fredag 08.00 – 15.30

***Akuttbehandling etter avtale***