Tannlegevakt

Tannlegevakt Oslo

Alle våre tannleger har kursing i behandling av tannlegeskrekk – Kom innom for en hyggelig og smertefri behandling

Hyggelige tannleger med fokus på tannlegeskrekk. Alle våre tannleger er autorisert og utdannet i Norge. Hos oss står pasienten i fokus.

Victoria HaagensenVictoria Haagensen
09:50 25 Oct 22
Anbefaler på det varmeste å gå til Amrit hos tannlegene på Sinsen, du skal leite lenge etter proffere, grundigere og tryggere behandler en henne. Hun er hyggelig, nøisom og superdyktig i jobben, aldri vært så avslappet å gå til tannlege før. Hos Amrit blir du ivaretatt og all evt frykt for tannlege forsvinner ut døra - beste tannlegen jeg har hatt 🧡🤌🏼
Tiden før min opplevelse med tannlegen på sinsen var preget av en mild skrekk. Tannlegene her tok meg godt imot og gjorde meg trygg, nå ser jeg frem til fremtidige besøk for vedlikehold av gliset:)Kan anbefales!
Borjan DuhonjBorjan Duhonj
13:29 12 Aug 22
Jeg var innom Tannlegene på Sinsen i sommer. Vil absolutt anbefale videre til venner og familie. Ikke bare er hele teamet veldig hyggelige men også tannlegene er veldig grundige og tar seg god tid til behandlingene. Tror ikke jeg går noe annet sted etter dette!! 💃
Fin lokasjon (for meg), rene og ryddige lokaler, hyggelige og dyktige medarbeidere. De tar seg god tid til å forklare hva som skal skje, og å svare på spørsmål.
Elin FjellElin Fjell
22:12 01 Jul 22
En fantastisk tannklinikk med dyktige og medmenneskelige ansatte. Etter å ikke ha turt å gå til tannlegen på mange år, har jeg nå fått god hjelp, og vil fortsette her!

Tannlegevakt i Oslo

Bestill akuttime i dag

Ring oss på 22 15 74 64

Tannlegevakt Oslo – Sinsen. Vi på Tannlegevakt Oslo – Sinsen gjør vårt beste for å gi deg time på dagen og gjør en grundig undersøkelse for avdekke problemet. Sitter du hjemme med tannverk eller andre smerter i kjeven – ring oss og få time på dagen. Vi holder åpent på kveldstid og i helger.

Moderne og smertefri behandling i hyggelige lokaler på Sinsen. Vi opplever stor på gang fra pasienter i nærområdet vårt som Løren, Carl Berner, Torshov og Grünerløkka. Tannlegevakt Oslo – Sinsen har lange åpningstider og holder åpent i helgene. Vi tilbyr gratis parkering til våre pasienter. Åpent på kveldstid og i helger.

Akutt tannlegetime

Et akuttbesøk hos Tannlegevakt Oslo – Sinsen, kan koste fra 900 -1800 kroner. Prisen varierer med hvor lang tid tannlegebesøket tar, og hvor komplisert behandlingen er. På søndager og på kveldstid kan prisen være noe høyere. Vi tilbyr rimelig pris, smertefri behandling og høy kvalitet. Spør gjerne om et kostnadsoverslag før behandlingen starter.

Alle våre tannleger har kursing i tannlegeskrekk – Kom innom for en hyggelig og smertefri behandling

Årsaker til tannverk

Det kan være mange grunner til tannverk, smerter i kjeven, betennelser i munnen, og den eneste måten å finne ut av dette er med en grundig undersøkelse. De vanligste årsaken er karies, tann-fraktur, nerveskader og infeksjoner. Ved dyp karies må man rotfylle eller trekke tannen. Vi anbefaler alle våre pasienter å beholde sine naturlige tenner så langt det lar seg gjøre.

Rotfylling og vanlig fylling gjør vi på dagen når du kommer inn på akutt time. Tannverk kan vært veldig smertefullt – vi har et fokus på smertefri behandling og våre dyktige tannleger på Tannlegevakt Oslo – Sinsen er alltid på plass for å hjelpe deg. Ikke sitt hjemme med smerter i kjeven etter en knekt tann, eller vondt i munnen på grunn av en betent visdomstann. Ring oss Tannlegevakt Oslo – Tannlegene på Sinsen på 22 15 74 64.

Vanlige årsaker for et akuttbesøk hos tannlegevakt:

• Tannverk og tannpine

• Tannkjøttbetennelse

• Trenger ny fylling

• Krone som har løsnet

• Knekt- eller brukket tann

• Akutt behov for rotfylling ved sterke smerter i kjeven

Tannlegevakten vår på Sinsen tilbyr akutt hjelp ved tannverk, tannpine eller tannskade. Vi fjerner dine smerter og planlegger eventuell videre tannbehandling sammen med deg. Du vil alltid for et kostnadsoverslag slik at du kan vurdere hvorvidt du ønsker å gå videre med behandlingen.

Ring oss nå på 22 15 74 64 og bestill en akutt time. Tannlegevakten på Sinsen hjelper deg i dag!

Infeksjon i nerven i tannen

Da er tannen oftest svært følsom for varme og kulde, og det er en dunkende smerte i tennene som varer i lengre perioder når den oppstår. En tann med infeksjon i nerven er også oftest svært øm å tygge på. Smertene kan være verre om natta og det kan være vanskelig å sove. Terapi er oftest å fjerne den betente nerven i tannen, og videre å restaurere tannen med en fylling eller en krone. Har du plager som ligner på dette, bør du snarest ta kontakt.

Knekt tann

Ved gjentatte reparasjoner blir en tann svekket, og det kan oppstå mikrosprekker under gamle fyllinger. Ved tygging kan en bit falle av. Ved fraktur av tann bør man oppsøke tannlegehjelp. Andre tilfeller kan være knekt tann, utslått tann, tann slått ut av stilling og kombinasjoner av dette. Ved ulykker og andre traumer er det viktig å få tannlegehjelp så raskt som mulig.

Når nerven inne i tannroten har blitt skade eller betent vil man trenge en såkalt rotbehandling (rotfylling). Dette kan blant annet skyldes karies, lekkasje i en fylling, periodontitt (tannløsning), tanngnissing eller et slag mot tannen. En betent nerve trenger ikke nødvendigvis å gi noen form for symptomer, men ofte vil man ha økt sensitivitet for varmt og kaldt eller føle et sterkt ubehag i form av hevelse og ømhet.

Oppstår svært ofte rundt visdomstenner og andre tenner som ikke er brutt ordentlig frem i munnen. Behandling er å fjerne årsaken til betennelsen, og må vurderes individuelt.

Tannlegevakt i Oslo - Sinsen