Tannlegevakt Oslo - Sinsen

Tannlegevakt Oslo – Sinsen

Bestill akuttime i dag

Ring oss på 22 15 74 64

Tannlegevakt Oslo – Sinsen. Vi på Tannlegevakt Oslo – Sinsen gjør vårt beste for å gi deg time på dagen og gjør en grundig undersøkelse for avdekke problemet. Åpent hverdager 08.00 til 19.00. Lørdag og søndag 10.00 – 15.00. Sitter du hjemme med tannverk eller andre smerter i kjeven – ring oss og få time på dagen. Moderne og smertefri behandling i hyggelige lokaler på Sinsen. Vi opplever stor på gang fra pasienter i nærområdet vårt som Løren, Carl Berner, Torshov og Grünerløkka. Tannlegevakt Oslo – Sinsen har lange åpningstider og holder åpent i helgene. Vi tilbyr gratis parkering til våre pasienter.

Akutt tannlegetime

Et akuttbesøk hos Tannlegevakt Oslo – Sinsen, kan koste fra 900 -1800 kroner. Prisen varierer med hvor lang tid tannlegebesøket tar, og hvor komplisert behandlingen er. På søndager og på kveldstid kan prisen være noe høyere. Vi tilbyr rimelig pris, smertefri behandling og høy kvalitet. Spør gjerne om et kostnadsoverslag før behandlingen starter.

Årsaker til tannverk

Det kan være mange grunner til tannverk, smerter i kjeven, betennelser i munnen, og den eneste måten å finne ut av dette er med en grundig undersøkelse. De vanligste årsaken er karies, tann-fraktur, nerveskader og infeksjoner. Ved dyp karies må man rotfylle eller trekke tannen. Vi anbefaler alle våre pasienter å beholde sine naturlige tenner så langt det lar seg gjøre. Rotfylling og vanlig fylling gjør vi på dagen når du kommer inn på akutt time. Tannverk kan vært veldig smertefullt – vi har et fokus på smertefri behandling og våre dyktige tannleger på Tannlegevakt Oslo – Sinsen er alltid på plass for å hjelpe deg. Ikke sitt hjemme med smerter i kjeven etter en knekt tann, eller vondt i munnen på grunn av en betent visdomstann. Ring oss Tannlegevakt Oslo – Tannlegene på Sinsen på 22 15 74 64.

Tannlegevakt Oslo

Vanlige årsaker for et akuttbesøk hos tannlegevakt:

• Tannverk og tannpine

• Tannkjøttbetennelse

• Trenger ny fylling

• Krone som har løsnet

• Knekt- eller brukket tann

• Akutt behov for rotfylling ved sterke smerter i kjeven

Tannlegevakten vår på Sinsen tilbyr akutt hjelp ved tannverk, tannpine eller tannskade. Vi fjerner dine smerter og planlegger eventuell videre tannbehandling sammen med deg. Du vil alltid for et kostnadsoverslag slik at du kan vurdere hvorvidt du ønsker å gå videre med behandlingen.

Åpent alle dager:

Mandag til fredag: 08.00 – 19.00
Lørdag til søndag 10.00 – 15.00

Ring oss nå på 22 15 74 64 og bestill en akutt time. Tannlegevakten på Sinsen hjelper deg i dag!

Infeksjon i nerven i tannen

Da er tannen oftest svært følsom for varme og kulde, og det er en dunkende smerte i tennene som varer i lengre perioder når den oppstår. En tann med infeksjon i nerven er også oftest svært øm å tygge på. Smertene kan være verre om natta og det kan være vanskelig å sove. Terapi er oftest å fjerne den betente nerven i tannen, og videre å restaurere tannen med en fylling eller en krone. Har du plager som ligner på dette, bør du snarest ta kontakt.

Knekt tann

Ved gjentatte reparasjoner blir en tann svekket, og det kan oppstå mikrosprekker under gamle fyllinger. Ved tygging kan en bit falle av. Ved fraktur av tann bør man oppsøke tannlegehjelp. Andre tilfeller kan være knekt tann, utslått tann, tann slått ut av stilling og kombinasjoner av dette. Ved ulykker og andre traumer er det viktig å få tannlegehjelp så raskt som mulig.

Fylling

Å legge fylling kan være svaret på en rekke tannproblemer. Når man får hull i tennene behandles dette med fyllinger som erstatter de råtne delene av tennene. Disse fyllingene kan lages i forskjellige materialer som plastmateriale, porselen, og gull. Dersom hullene er større og krever en større restaurering vil man heller benytte et støpt innlegg i enten porselen eller gull da dette vil tåle en større belastning.

Rotfylling

Når nerven inne i tannroten har blitt skade eller betent vil man trenge en såkalt rotbehandling (rotfylling). Dette kan blant annet skyldes karies, lekkasje i en fylling, periodontitt (tannløsning), tanngnissing eller et slag mot tannen. En betent nerve trenger ikke nødvendigvis å gi noen form for symptomer, men ofte vil man ha økt sensitivitet for varmt og kaldt eller føle et sterkt ubehag i form av hevelse og ømhet.

Periodontitt – Betennelse i tannkjøttet

Oppstår svært ofte rundt visdomstenner og andre tenner som ikke er brutt ordentlig frem i munnen. Behandling er å fjerne årsaken til betennelsen, og må vurderes individuelt.

Mandag til Fredag 08.00 – 19.00

Lørdag til Søndag 10.00 – 15.00